lördag 2 oktober 2010

BVC & Helg!

Igår var vi på BVC och hurra för lilla William har gått upp till 3645 från 3385. Äntligen fungerar ammning och han är pigg. Han blev som en ny bebis när maten kom igång. Man får kämpa med ammning och inte ge upp, även om det var nära men bara att tacka BM Pia på BB Hemvård som var en gudinna som genuint tog sig tid att vilja hjälpa! Och hon var ärlig och rak. Inte sådär nitiskt och fast i gammalt groll hur allt ska vara. Så nu är mamma jezzica mycket glad! Och William är underbar, han är snäll, sover bra och lyser upp dagarna. Idag blir det promenad, Jonas åkte ut till Bastuträsk en sväng så det blir bara jag och min lilla prins. Mys! På måndag börjar Jonas jobba igen, det känns inget konstigt alls på sätt och vis blir det skönt att rutiner kommer igång för hans del och jag och Wille får ha våra egna ;) jag trodde man skulle känna sig orolig och ensam när den dagen skulle komma men tvärt om, det blir bra och skönt för herren i huset att komma igång med jobb han har längtat efter jobbet. Fina baby! Livet är bra underbart! Ha en bra lördag!
Puss & Kram
Jezzi

4 kommentarer:

  1. Oj han ser ju genast mycket större ut :P Näedå, men när de väl börjar gå upp i vikt så går det med en väldans fart! Men det e ju så kul, älskar dubbelhakor och bulldoggkinder, på bebisar alltså, hahaha!
    Va skönt att amningen funkar, det funkade skitkasst för mej och det var hemskt, för jag kände mej helt misslyckad till en början eftersom jag gärna hade velat helamma tills hon blev ett halvår :( Jag hoppas det funkar bättre med nästa barn. Det var verkligen skillnad vem man hade att göra med på BB också, jag hatade vissa och älskade vissa :/

    Ja även om frysen e liten så e det guld värt att kunna frysa in mat! Snacka om att man känner sig låst utan den finessen! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja och det är sådan lättnad, man märker direkt vad alert och pigg han är. Mycket mera temperament och vilja redan nu, haha! Det är skönt att det finns att ta i och dubbelhakor och kinder...jag håller med dig det är så gulligt! Och låren när dem är så där små knubbiga man vill bara pussa ihjäl dem :P Ska allt göda lill wille nu! ;) Man ska ju inte behöva slita ihjäl sig för att det ska fungera med ammningen, jätte tråkigt när det inte fungerar och precis den där känslan av att känna sig värdelös och dålig när det inte fungerar, jag var nära tårarna när vi var på BB hemvård och man började förklara hur det känns. Pia som min räddare hette, tittade och sa: Det krävs två för att dansa tango! och det var skönt att höra (att det inte var mitt fel). Barnmorskor är dag och natt, dagen efter hade vi ett skräckexempel till ragata som bara typ sågade allt om hur vi ammade, vilka tider etc. Usch en del av dem borde byta branch helt och hållet! Hur mår Millie, vad väger hon nu? Visst äter hon puré nu och dylikt? :)

    Kan bara tänka mig, gud då är det typ veckohandling som gällt. Inte kunna frysa in rester, bakning osv. Ni har gjort det bra må jag säga! :)
    Vad har du för blogg? :)
    Näe nu ska jag mata lillmannen och ut och promenera. Har ju en del babykilon att bränna! *pust*
    Kram!

    SvaraRadera
  3. åh lillkillen! :)
    vilken sötnos! det är så skönt när mjölken kommit igång ordentligt och att man själv känner sig bekväm med matningen.

    SvaraRadera
  4. Tack Jezzica*Skönt att prata lite med dej i går =)kram myzz i höst tider

    SvaraRadera

Meddelande, kan du lämna här!