torsdag 21 april 2011

Igår var det middag hos pappa & biggs. Älgkalopps! Gud så gott. Sedan hjälpte jag pappa att sy ihop deras vecka i Riga och Tallinn med flyg, hotell osv. Tog sin tid innan dem bestämt vilket hotell som var bra och hur de ska ta sig mellan länderna och ja vi hann inte färdigt. Vi lämnade det i Tallinn så jag får fortsätta någon gång i helgen. Gulliga dem är som ska ut och resa på Biggs 50 års dag! :D Hennes present från pappa.

William är på bättringsvägen, pratade med barnmottagningen igår och dem är så bra där. Trevliga och även duktiga på att ge en beröm som förälder. Hoppas han får bli helt frisk snart. Fast småttingar kan ju dock vara sjuk rätt länge. Bara att lilleman då dessutom har tandsprickning, oh yes han har temperament just nu vill jag lova.!. Tur att vagnen finns och det vackra vädret så man får återhämta energi :) Det gör otroligt mycket. Men å andra sidan så William är den snällaste finaste killen som finns, alltid glad och sprallig så han ska givetvis ha sina dåliga dagar också. (veckor,månader?) :P Skämt o sido.
Jag har reagerat på att alla tjatar och frågar om just SÖMN, "jag får sova så lite, sover han hela nätter, gud är han vaken så tidigt" Bla bla bla. Kanske blir jag stött och irriterad för att vi har en prövande period just nu med Wille. Han sover inte hela nätter och har inte gjort det sen typ 2 månader tillbaka, han vaknar 3-5 ggr per natt av alla olika anledningar, om han lägger sig 18 eller 22 spelar ingen roll & han vaknar alltid 05.00-05.30. Det är så de funkar för tillfället. Och ja det kanske är en lekande lätt sak att ta om man delar på nätter, morgon osv. Men Jonas vaknar inte av Willes grin på nätterna så det loppet är kört, innan jag väckt Jonas på morgonen för att ta Wille är jag inte trött längre och har han klivit upp tidigt och tagit honom så kommer han och väcker mig för att han vill ha avbyte. Summakardemumma det är så in i helsikke besvärligt att styra över dessa delar till min andra hälft så då gör jag det själv. That´s it. Min syster sade, kämpa igenom perioden och ni kanske inte tror det nu men ni kommer att skratta åt senare. Och ja det är nog så. Så nu har jag fått lätta mitt bröst lite och gnällt färdigt.

Jag är allafall överlycklig och slippa laga middag 2 kvällar. Igår var vi hos min pappa och idag ska vi till Ersmark hos Svärmor och äta. Kommer bli väldigt trevligt.

Nä, nu dags för er filtallrik och ännu mera kaffe!

Ha en alldeles magisk dag!

P&K
Jezzi

2 kommentarer:

  1. MHM! Det där med att ta nattpassen själv känner jag väl till ;) Håller fullständigt med att innan man fått sin partner att slutligen kliva upp så är man ju klarvaken själv så då kan man ju lika gärna göra det själv. Det går ju liksom fortare än att slösa massa tid på att väcka den andra. Det man vill ha gjort får man göra själv är mitt motto. Lite dumt egentligen för då får man ju fortsätta med det har jag märkt. Lite farligt det där för då skämmer man bort sina killar tror jag. Men Johan har faktiskt blivit bättre i sin roll som pappa nu eftersom han är pappaledig så han förstår och ser bättre vad som behöver göras och inte. Men fortfarande är jag den snabbaste av oss , hehe

    SvaraRadera
  2. Ja visst e hon söt lillharen :P Det blev en liten snabb impuls outfit till haren. Sydde bara fast två öron på hennes vanliga luva, så får jag sprätta bort dom nu efteråt. Hade helt missat att påsken är i helgen, trodde det var nästa helg, men då ere väl valborg? Ja där ser man hur fort tiden går att man inte ens hinner planera förrän det är dags för nästa högtid? Haha
    Om hon gillar att klä ut sig vet jag inte, hon får finna sig i mammans påhitt hela tiden så hon borde vara van vid det här laget. haha.

    Som tur är så har jag inte fått migrän ofta, var säkert 2 år sen sist, så jag vet inte riktigt vad det är som utlöser det. Men nu jobbar jag natt igen och är pigg efter att ha fått sova så jag hoppas det dröjer lika länge tills nästa gång. Är bara så typiskt att det ska inträffa just innan nattpassen! Jag fick ju inte jobbet på fastighet som jag sökte och blev så besviken över det :( Just nu söker jag inget jobb för jag hade helst hoppas på ett jobb inom landstinget så jag får ha kvar lönen och säkerheten. Söker jag ett helt annat jobb inom ett annat företag och skaffar ett syskon till millie om ett tag så kanske man blir uppsagd och det vill jag inte, så jag stannar kvar här tills vidare. Känns lite dumt att söka annat jobb när man ska skaffa ett barn till ganska snart. Men efter det, då jämarns! :P
     
    Johan är hemma med Millie tills i augusti då det blir inskolning på dagis. Hon kommer troligtvis börja på ett dagis på grubbe och det känns bra. När hon är så liten spelar det ingen roll åsså kan ju mamma och pappa hämta henne om vi skulle få förhinder någon gång. Sen hoppas jag att de öppnar upp en till avdelning i överboda så hon kan börja där när hon skaffar kompisar och så.

    Ja man måste ju se glad ut och betala när man får barn märkte jag ganska fort! Alla saker man behöver som har med barn att göra är ju svindyra bara för att de vet att man MÅSTE köpa dom. Men tack för beskedet då ska jag slänga ut dom på blocket, för jag har varken tid eller ork att fixa till dom. Jag kanske ska göra ett försök och skura den vita, annars lägger jag ut den också. Själv är jag på jakt efter en lättare och smidigare vagn att rymma i bilen när man ska till stan och så. Den jag har är ju klumpig så jag måste ta isär den. Men det är inte lätt att hitta det jag vill ha. Jag vill ha en lättare typ sulky vagn med vändbart styre så att hon sitter MOT mig. Den billigaste jag hittat hittills är på barnens hus för 1600 :- *suck

    Just ja du har inte varit hos oss. Vet inte än om mamma och pappa skulle komma förbi och umgås på söndagen. Ni får ju gärna komma och hälsa på då också om ni har tid, när jag lix ska anstränga mig och ordna nåt fika, hehe
    Glad Påsk!

    SvaraRadera

Meddelande, kan du lämna här!