måndag 18 oktober 2010

Ny vecka & nya tag...

Ännu är Wille förkyld, det blir nog en 12 dagars förkylning eller ngt i den stilen och inte slutar man tycka synd om honom. Han vakande 04 imorse, täppt snorig och ledsen. Så vi har hållit igång sedan dess, vi får vila 15 min mellan åt när han har öppet i lillnäsan. Tur att moffa kommer förbi på kaffe och sen får jag besök av Miss Jenny, sååå mysigt och Wille gillar att mysa i hennes knä. :) Det blir perfekt, annars hade jag nog haft svårt att hålla ögonen öppen. Jag försöker hinna med att vila en stund när Wille gör det men alltid så vill man ju istället hinna plocka in disken, diska, städa eller vika tvätt. Så istället sitter jag med ögonen i kors 22 på kvällen, haha och jag ska föreställa och vara 24 år! (soon to be 25, maybe that´s the reason?) :P
Helgen var jätte bra, i Fredags var vi hos svärmor och christer på middag. Tacos, det var så gott och uppskattat att slippa en kväll framför spisen! Efter middagen samlades vi framför Idol (såklart) :) och det var som så himla mysigt bara. Och suget på att köpa hus blev inte mindre, som jag sade till Jonas man blir inte mindre sugen när man hälsar på folk som bor i fina och hemtrevliga hus. Farmor Marike tog sig an William, han somnade tryggt på hennes arm och där sov han i flera timmar. Så jag fick lyxen att äta en hel middag, hinna med efterrätt och tänk vad lustigt det är. Även om han var i samma rum som oss, typ 2 meter ifrån mig så när vi skulle åka hem och jag tog honom i famnen så var det precis som jag hunnit sakna honom, att hålla honom mig nära och vara hos mig.
Är jag helt ute och cyklar eller är det vanligt att man känner så?
På Lördagen så var Jonas och fixade med saker medan jag och Wille höll oss hemma, båda var sega och fökylda. Så vi mös i soffan. Fixade middag och Fredrik följde med och åt med oss. Sen blev det att kika på Hide and Seek, Jonas somnade och jag blev livrädd för jag har inte sett skräckfilmer på evigheter och jag vill alltid att baby är vaken så känner jag mig inte så ensam. Men jag blundade rätt mycket! ;) Igår så gick hela familjen på långpromenad runt Umedalen, tvättade, plockade undan och sedan var det kväll. Jag satt klistrad framför Ensam mamma söker, det är så spännande nu när det börjar närma sig slutet och det värmer och se när människor är nyförälskade. Sådär att man inte kan sluta le, ta på varandra, skratta och se varandra i ögonen. :) Mys!
Btw, gissa om ja skulle vilja klippa hårsvallet nu? Oh ja! Det är ingen frisyr längre och ser bara trist ut!! Men det är en kostnad det med! :S
Näe nu ska lilleman få äta en sväng, ska väcka honom och sedan klä oss för en promenad!
Adios!


P&K
Jezzi

6 kommentarer:

  1. så är det för mig också! när Linnéa varit hos någon annan direkt efter hon ätit tills hon ska äta igen så känns det sådär hemskt ensamt. när man äntligen få vara nära henne igen så blir man sådär lycklig och får dom tankarna; "åh, du är min. jag får ta med dig hem!"

    det är så jobbigt att vara snorig, det vet man ju själv. och det blir som tusen gånger värre för de små. krya på wille från oss! vi har gått omkring och nysit hela dagen både jag och lillan. men hon är inte lika snorig längre som tur är.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du har som har kvar din morfar. Pigg verkar han vara oxå. Ska ni ta nåt sånt där 4 generations-foto o sätta i tidningen?

    SvaraRadera
  3. Nej, det är min pappa som jag kallar moffa, sen Wille kom till världen har det blivit så att vi säger det :) har tyvär aldrig träffat min morfar någonsin så ingen sådan bild. Sådant är livet ibland.

    SvaraRadera
  4. Jag har alla mina mormor, morfar, farmor och farfar kvar i livet. och har träffat dem alla. så linnéa har massor av gammel.... :)

    sv: Linnéa har sovit bättre än någonsin då hon varit förkyld. Så länge man har sugit ur snoret ur näsan så. nu börjar hon äntligen sova med på nätterna. hon har ju alltid förut varit vaken och ätit varannan timme. dag som natt.
    ja jag blir så irriterad på dem som ska ha så mycket att säga till om angående bebisarna. om dom blir sjuk när man ammar så blir dom sjuk när man ammar. hur svårt är det att förstå? dom har väl fått någon bacill eller virus som dom inte kunde stå emot precis som vi alla andra.
    Hur stor är Wille nu? jag menar... hur mycket väger han och hur lång är han? det är så roligt att veta hur alla andras bebisar växer :)

    åh, det skulle vara toppen att träffas nästa vecka! Ville ni komma hit eller hur ska vi göra?
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Jag tror man alltid kommer att känna saknaden efter bara 1 minut! Haha. Millie sover ju så himla länge ibland så när hon äntligen vaknar och vill busa så blir hon så jäkla less på mej när jag bara vill krama o pussa, det har ju inte hon tid med! Hon vill utforska! Haha

    Förstår att du e sugen på klipp, för mej känns det som att man typ vill "tvätta" bort gravidsunket och bli fräsch igen efter graviditeten :D Men jag har inte kommit så långt med mitt fräscha-till-projekt. Själv har jag inte klippt mej på ett och ett halvt år nu, så jäkla hemskt! Har ju inte så fett i plånboken nu heller så jag ska ringa Frisörlinjen på Draggen o boka tid för där e det ju mycket billigare. Vill ju fixa kråkboet innan Jul iallfall! :P
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. så var det för mig med :) hihi
    att jag saknade henne fast hon var i samma rum ;)

    SvaraRadera

Meddelande, kan du lämna här!