torsdag 9 september 2010

It´s on me...

Jag bjuder på en bild, här då i BF+1:


Ja, magen är inte lika uppåt mera, den har som rastat ned i golvet! :P Den växer men sjunker. Har ni hört så galet? Haha. Ska snart till BM, totalt opepp på det idag, "jaha hur går det, hur mår du?" Bla bla bla....I want my kid and i want him now!!! Uppdaterar mera sen om mått osv. Min snälla älskade papi ska hämta mig och skjutsa big moma dit. Sikken snäll en far jag har! :)

Annars blir det lugna gatan, jag har ont i halsen och känns som att förkylningen kommer tillbaka? Hmmm. skumt! Men Jonas är inte helt frisk än heller. Så bara ligga hemma & kurera mig järnet så det drar igång snart. Det är en ihärdig smärta då det gör ont inne i kroppen hela tiden, känner mig konstant sk*itnödig och illamående! Lilleman är betydligt lugnare nu, tror att han vilar upp sig, det sträcks mest armar och ben och trycka in lillfoten under revbenen det gillar han skarpt!

Hörs senare, ska klä på mig nu!

Puss &Kram
Jezzi

Uppdate efter BM: Okey, vikten ligger nu på 97 stadiga kilon (jaaaaaaiks nästan 100kg!!**) det hade jag aldrig trott, men tydligen så är det vätska som kommer så här på slutet. Let´s hope! Det är snart 40 kg i viktuppgång men ingen fara eftersom att blodtrycket är fint och resten av värdena. Lillhjärtat pickade på 131 och han gav även Maggan en känga för att hon klämde och kände på magen. Magen har jäst på sig 1 cm till. Hon gjorde en viktuppskattning som blev 3800-3900 gram. Jag höll på att rulla av britsen, måtte han komma snart för att trycka ut +4000 gram gör mig mörkrädd! :P Jag blev glad över att han plockat på sig i vikt eftersom han legat under snittet nästan hela vägen. Huvudet hade sjunkit ned VÄLDIGT LÅNGT NED sade M med stora ögon och jag sade "Oh ja jag vet, det känns mellan benen!!" Jag går väldigt bredbent för tillfället.

5 kommentarer:

  1. det låter ju som att det börjar bli dags för eran del. jag tror ni hinner före oss till förlossningen :)
    men trist att behöva gå runt och känna sig eländig och ha ont. jag har ju väldigt väldigt lite bekymmer. nästan aldrig ont och sover ganska bra ändå på nätterna dessutom..
    känner igen magen där! haha. den har som börjat umgås med golvet alltmera. haha!
    känns ju så i kroppen också. som att den ska dra ner hela underredet neråt.

    SvaraRadera
  2. sv: ja det skulle ju vara riktigt roligt om vi fick ligga på BB samtidigt!
    ja det har jag iofs hört om många också som mått prima ballerina som jag och sen fött barn på bara en dag..
    vi kanske ses på BB ändå :)
    ingenting du går igenom är ju förgäves iaf. det kommer ju en bebis alldeles snart. nu är det ju bara några dagar kvar hursom..

    SvaraRadera
  3. Ingen viktuppskattning på Pytte än. Har du fått det på eran lillbebbe?

    SvaraRadera
  4. snart är det dags vännen :) så underbart mysigt med en liten knodd, är så sugen på en till så jag tror jag dör haha! Jag landade på 104kg på förlossningsdagen, Inte OK! haha, gissa om jag var nöjd när jag 1 vecka senare gått ner 12kg haha

    SvaraRadera
  5. =)Ja när bebisen ska ut känns det som man ska skita på sig,kanske inte så underligt...Men Jag har oxå varit i den vikt klassen;)Det är grymt att va gravid o tänk att få vara en av dom som kan få barn LYCKA*KRAM

    SvaraRadera

Meddelande, kan du lämna här!